PREDAVANJE: KNJIŽNIČNI IZVORI ZNANJA

PREDAVANJE: KNJIŽNIČNI IZVORI ZNANJA

U srijedu, 28. travnja, u Medicinskoj školi u Bjelovaru održano je predavanje i radionica Nade Poturiček. Predavanje su organizirale voditeljice stručnog vijeća školskih  knjižničara Bjelovarsko – bilogorske županije za pripravnike, ali mislim da je svim knjižničarima (pripravnicima i ono koji to nisu) predavanje bilo korisno i zanimljivo. Profesorica je u razgovoru s pripravnicima uvidjela je da im prvenstveno nedostaje znanja o organiziranju i izvođenju nastavnih sati u školskoj knjižnici pa je predavanje i radionicu bazirala na tome. Bilo je riječi o tome kako planirati i vrednovati nastavni sat, koje tehnike i metode koristiti te kakve tekstove uvrstiti na takve sate. Kao jednu od tehnika poučavanja, profesorica je navela vrijednosnu os. Vrijednosna os je tehnika kojom se učenici poredaju prema određenom kriteriju i može se koristiti na svim vrstama nastavnih sati. Pripravnicima su najviše dobrodošli praktični savjeti kao npr.:

→ djecu se ne smije ispravljati kada govore, već, ako je potrebno, organizirati poseban sat posvećen tome

→ učiti učenike koristiti odgovore esejskoga tipa te ih poticati na obrazloženja

→ prije svakog sata odrediti cilj: što učenici trebaju saznati, moći učiniti, kreativno stvarati i kritički očitovati nakon sata

Bilo je riječi o profesionalnom znanju knjižničara koje uključuje izgled knjižnice i knjižničara, njegovih komunikacijskih sposobnosti, izvođenje nastavnih jedinica, itd. Profesionalno znanje knjižničara se vrlo rijetko spominje i, iako je to samorazumljivo, mnogi od nas su za to prvi puta čuli.

U drugom dijelu susreta održana je radionica kojom nam je profesorica praktično objasnila kako organizirati nastavni sat na temu Knjižnični izvori znanja. Podijelila nas je u nekoliko skupina, a svaka skupina je obrađivala zadanu temu: jedna skupina je definirala knjige s obzirom na časopise, druga skupina je govorila o prednostima i nedostacima tiskanih i digitalnih izvora znanja, treća skupina je definirala primarne i sekundarne izvore informacija, a četvrta je raspravljala o tome gdje pronaći tekstove za čitanje.

Kasnije smo oformili nove skupine koje su se sastojale od po jednog člana iz svake prethodne. U tim skupinama smo poučavali jedni druge, razmjenjivali znanja te dobili uvid u rad svih skupina.

U relativno kratkom vremenu (od 9.30 do 12.30) profesorica je izložila i teoriju i praksu izvođenja nastavnih sati u školskoj  knjižnici. Mislim da smo s predavanja svi otišli malo hrabriji i bogatiji znanjem.

Rajna Gatalica

 

Teme:

NADA POTURIČEK: KNJIŽNIČNI IZVORI ZNANJA

Iz foto arhive:

PREDAVANJE: KNJIŽNIČNI IZVORI ZNANJA0  PREDAVANJE: KNJIŽNIČNI IZVORI ZNANJA1